Saya Dah Berjaya . . . Anda Pula Bagaimana???


Ayat bukan main lagik. Ayat sapa nie, biasa ayat org bisnes ler. Ayat tak tahan, mentang-mentang dia dah berjaya bukan main eksen lagik. Banyakk plak dia tanya. Ko keje apa skrg?, brp banyak gajik ko . . .? pakai kater apa?, dah kawen ker?, anak berapa?, rumah ko kat mana?, sewa ker beli? dan lain2. Ko blaja tinggi2 x kan nie jer yg ko ada. Aku blaja x der masuk U pun, ko tgk apa yg aku ada sekarang. Ko blaja hutang ada la. Macam mana ko nak kumpul duit nak kawen nie, nak beli kater dengan gaji ko yang tak seberapa. Tak kan ko tak nak ubah hidup ko, ker ko memang nak hidup macam nie aja.

Ermmm, macam mana ko boleh jadik kaya? kalo aku cakap nanti ko kata aku cakap besaq, kalau kita tak tunjuk macam mana boleh dapat, dia cakap kita menipu. Kalau kita tunjuk macam mana boleh dapat, dia cakap kita menunjuk-nunjuk.

Tapi macam mana kita nak ubah hidup ini. Ada rasa nak kaya. tapi tak yakin, banyak yang yang tolokop dari yang berjaya. Masa dia berjaya, nanti time kita join tolokop. Banyak plak dah melabur.

Dalam kita nak mengejar kekayaan, Jangan kita terlalu nak cepat kaya bila sebut tentang ni boleh buat duit. Jangan juga sampai kita tertipu dengan program-program atau produk yang menjanjikan kekayaan dalam masa yang singkat. Nanti kita pula yang terkena.

Anda mungkin dah berjaya, apa pula kata anda . . .

5 comments:

Safirul Amar said...

pergi lantak la sama dia, dengar boleh la, ini semua bukan betul, biar susah asal cukup makan, pakai dah la...kehkehkeh

Born Of Truth said...

Betul juga kata En Safirul tu. Bukan senang nak jadi senang dan bukan susah nak jadi susah.

Safirul Amar said...

ya sangat tepat, biar la diorang nak senang, pedulikan, janji kita cukup apa yang kita nak sudah lah, besederhana.

Anonymous said...

orang malas nak usaha cakap macam tu la, belum try belum tahu.

Safirul Amar said...

ye tak ye jugak ek....apele aku ni malas sungguh!! hah! born of truth kau try lebih sikit!